یک روزنامهی فرانسوی گزارش داده که رنو برای 25 سال در تستهای آلایندگی تقلب میکرده و رئیس شرکت یعنی کارلوس گوسن احتمالاً از این تقلب آگاه بوده است.
نشریهی محلی Liberation میگوید رنو از دستگاه مشابه با دستگاههای استفاده شده توسط فولکسواگن سود برده تا بتواند قوانین آلایندگی نیتروژن اکسید را برآورده کند. این روزنامه میگوید که مدلهای کپچر و نسل چهارم کلیو در شرایط واقعی 300 درصد بیشتر از آن چیزی را که در تستها نشان دادهاند آلایندگی ایجاد میکنند.
Liberation این گزارش را با توجه به مطالب آژانس حمایت کننده از مصرفکننده DGCCRF منتشر کرده و در این خبر آمده که گوسن و دیگر مدیران ارشد کمپانی احتمالاً از این تقلب آگاه بودهاند.
این آژانس میگوید کل زنجیرهی فرماندهی و مقامات شرکت باید پاسخگو باشند اما گوسن باید مستقیماً جوابگوی این ماجرا باشد. رنو همچون برخی از خودروسازان دیگر ادعا میکند که این دستگاهها بهصورت قانونی استفاده شدهاند زیرا برای حفاظت و ایمنی پیشرانه ضروری هستند.
رنو در جدیدترین اطلاعیهی خود گفته است:
ما نظری دربارهی تحقیقات فعلی نداریم زیرا این مطالعات محرمانه بوده و ما هنوز دسترسیای به آن نداریم. متعاقب این امر رنو نمیتواند صحت، تمامیت و اطمینان دادههای منتشر شده در مقاله را تأیید کند.