شاسیبلند فول سایز در شرف عرضهی بامو با نام X7 برای اولین بار با پوششهای سنگین بدنه رؤیت شد. این خودرو از نظر شکل و اندازه در حد رقیبی جدید برای برندهایی چون رنجروور و مرسدس بنز GLS است.
این خودرو پوششهای زیادی داشته بنابراین تشخیص خطوط بدنه و جزئیات طراحی آن کاری سخت است اما در خودروی موردنظر نیز میتوان جلوپنجرهی کلیوی شکل مشهور بامو را دید.
تصاویر جدید این خودرو نشان دهندهی بزرگترین حد شاسیبلند بامو میباشد. این خودروی 7 نفره ی عظیمالجثه با در نظر گرفتن بازارهایی چون آمریکا، خاورمیانه و چین طراحی شده است.
شاسیبلند لوکس X7 در سال 2018 به بازار میآید. در ماه مارس و در خلال نمایشگاه خودروی نیویورک، مدیر فروش و بازاریابی شرکت یان رابرتسون گفته بود که X7 سال جاری یا سال آینده عرضه نخواهد شد اما فازهای توسعهای خود را به خوبی پشت سر میگذارد.
او اضافه کرده بود:
شباهت بسیار کمی به X5 وجود خواهد داشت بنابراین X7 تنها یک X5 با فاصلهی بیشتر بین محورها نخواهد بود. این خودرو بسیار متفاوت خواهد بود و ما میخواهیم که X شخصیت خاص خود را داشته باشد.
رابرتسون همچنین گفته بود که:
ما همچنین نسخهی لوکستر این خودرو را نیز خواهیم ساخت؛ بنابراین همانطوری که سری 7 را با نسخههایی خاص میبینید این شاسیبلند نیز اینگونه خواهد بود.
بامو در بیانیهای مهم در ماه مارس گفته بود:
پس از پیشروی در سگمنت لوکسها برای 10 سال متوالی، برند بامو حالا در نظر دارد تا موقعیت خود را در کلاس خودروهای لوکس مستحکم سازد.
هارالد کروگر مدیرعامل این شرکت گفته است:
ما با عرضهی شاسیبلند X7 طیف محصولات خود را گسترش خواهیم داد. ما نگاهی عمیقتر به پتانسیل اضافی این سگمنت بسیار جذاب خواهیم داشت.
جزئیات رسمی مورد انتظار از X7 هنوز ناچیز هستند. ما انتظار داریم که نسخهای مفهومی از این خودرو در نمایشگاه خودرویی در سال آینده معرفی شود اما خودروی تولیدی تا دو سال دیگر در بازار نخواهد بود.
اگرچه شاسی بلندهای بزرگتر زیادی از X5 در بازار اروپا وجود ندارد اما در آمریکا شاسی بلندهای 7 نفره ی بزرگ بسیار محبوب هستند و مدلهایی چون کادیلاک اسکالاد آمار فروش بالایی را نشان میدهند.
پیشرانههای X7 نیز مطابق رسم اروپا حجم کمتری خواهند داشت و استفاده از پیشرانههای 6،8 و 12 سیلندر تأیید شده است؛ اما انتظار میرود سیستم پلاگین هیبریدی نیز همانند X5 توسعه یابد.
زمانی که X7 در سال 2018 از راه برسد احتمالاً بسیاری از قطعات خود را با اولین شاسیبلند رولزرویس یعنی کولینان به اشتراک خواهد گذاشت.