نسل فعلی آستونمارتین ونتیج از سال 2005 تاکنون در بازار حضور دارد و دراینبین دو بار بهروزرسانی شده است اما ونتیج نیاز به تغییراتی کلی دارد. به همین دلیل سال آینده میتوانیم نسخهٔ کاملاً جدید این خودرو را در جادهها ببینیم؛ اما قبل از آن، در حال حاضر نسل جدید ونتیج در حال انجام آزمونهای نهایی است. در ماه ژوئن نسل جدید این خودرو در نوربرگرینگ دیده شد که البته تا حد زیادی استتار شده بود اما در حال حاضر ونتیج جدید در جادههای عمومی سوئد شکار دوربین جاسوسان شده است. این اولین تست زمستانی ونتیج است.
هرچند ونتیج جدید در بسیاری از اجزا و ویژگیهای ظاهری با مدل جدید DB11 اشتراک و شباهت دارد اما این خودرو کوتاهتر و عریضتر بوده و بجای طرح 2+2 مدل بزرگتر DB11، از طرح دو صندلی استفاده میکند. همچنین نسل آیندهٔ ونتیج از همان معماری DB11 استفاده خواهد کرد و فناوریهای داخلی آن نیز مشابه برادر بزرگترش خواهد بود.
نیروی موردنیاز این اسپرت بریتانیایی توسط دو پیشرانهٔ مختلف تأمین خواهد شد. یک موتور 4 لیتری V8 توربوشارژ AMG و یک واحد 5.2 لیتری V12. موتور دوم 608 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد اما معلوم نیست که کدامیک از این موتورها در زیر کاپوت پروتوتایپ در حال آزمایشی که تصاویر آن منتشر شده است قرار دارد.
ونتیج جدید در تعدادی از نشانههای طراحی با مدل فعلی DB11 اشتراک خواهد داشت. سپر جلوی صاف، طراحی تهاجمی رینگها و طرح زاویه دارد عقب از ویژگیهای بارز طراحی نسل جدید آستونمارتین ونتیج هستند؛ اما برخلاف نسل کنونی که یک گرند تورر محسوب میشود، نسل آینده بیشتر یک کوپهٔ اسپرت خواهد بود.
هنوز هیچ زمان رسمی برای رونمایی نسل جدید ونتیج اعلام نشده است اما انتظار میرود معرفی این خودرو در اواخر سال آینده انجام گیرد. همچنین پس از گذشت مدت کوتاهی از معرفی ونتیج کوپه، نسخهٔ رودستر آنهم معرفی خواهد شد.