تاریخچه تویوتا کمری، محبوب همیشگی

تاریخچه تویوتا کمری، محبوب همیشگی

در امر فروش هیچ سدان میدسایزی محبوب‌تر از تویوتا کمری نیست. با شهرتی که به خاطر قابلیت اطمینان و مصرف سوخت به دست آمده، کمری قلب خریداران را تسخیر کرده است، مخصوصاً قلب آن‌هایی را که دنبال سدانی خانوادگی با کمترین دردسر هستند. کمری به همراه کرولا یکی از پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای تویوتا است. از کمری سلیکا دیفرانسیل عقب ژاپنی که در سال‌های 1979 تا 1982 تولید شده گرفته تا مدل‌هایی با دو دیفرانسیل، تویوتا انواع مختلفی از کمری را در طول سالیان مختلف تولید کرده است. بله مطمئناً کمری هیجان‌انگیزترین خودرو برای سواری نبوده اما موفقیت آن در امر فروش ثابت می‌کند که خودرویی نمادین است.

toyota-camry-history-graphic

به مناسبت معرفی تویوتا کمری 2018 ما نگاهی داشته‌ایم به تاریخچه‌ی تمامی نسل‌های این سدان محبوب. با ما همراه باشید.

  • سه نسل اول تویوتا کمری

1984-toyota-camry

تویوتا اولین نسل کمری را با مدل 1983 معرفی نمود. 5 مدل با دو فرم بدنه: یک سدان و یک هاچبک. برخلاف کمری سلیکای سدان اسپورت و دیفرانسیل عقب که از سال 1979 تا 1983 در بازار ژاپن فروخته شد، اولین نسل کمری دیفرانسیل جلو بود. سه نوع پیشرانه‌ی 4 سیلندر در این خودرو قابل سفارش بود. نسخه‌های 1.8 و 2 لیتری آن با گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شدند. تویوتا همچنین پیشرانه‌ی 1.8 لیتری توربودیزل را در بازار آمریکا به عنوان سومین گزینه عرضه کرد اما این پیشرانه تنها با گیربکس دستی در دسترس بود.

1984-toyota-camry-front-side-view

1984-toyota-camry-hatch-and-sedan

1983-toyota-camry

1987-toyota-camry-wagon

1988-toyota-camry-front-side-view

1987-toyota-camry

1988-toyota-camry-rear-side-view

1992-toyota-camry-front-side-view

1992-toyota-camry-wagon

1995-toyota-camry-coupe

1995-toyota-camry-rear-side-view

  • نسل چهارم تویوتا کمری

2001-toyota-camry

اولین مدل تویوتا کمری که توسط موتور ترند تست شد نسل چهارم این سدان پرفروش با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری سفارشی بود که قدرت 192 اسب بخاری داشت و از گیربکس 5 سرعته دستی استفاده می‌کرد. این خودرو در 7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسید و مسافت 400 متر را در زمان 15.4 ثانیه و با سرعت 146 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. این نسل کمری قادر بود شتاب جانبی 0.82 جی را تحمل کند.

2000-toyota-camry-rear-side-view

1999-toyota-camry-xle

1997-toyota-camry-xle-v6

1998-toyota-camry-le

  • اولین نسل تویوتا کمری سولارا

2000-toyota-camry-solara

تویوتا نسخه‌ی کوپه‌ی کمری را با نام سولارا و با مدل سال 1999 عرضه کرد. نسخه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری و مجهز به گیربکس دستی این خودرو سریع‌تر از کمری سدان همان نسل و مجهز به همان پیشرانه بود. این خودرو شتاب 6.9 ثانیه‌ای داشت و مسافت 400 متر را در 15.3 ثانیه و با سرعت 147 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. هرچند در بحث چسبندگی این خودرو تنها شتاب جانبی 0.74 جی را می‌توانست تحمل کند.

2001-toyota-camry-solara-rear-view

1999-toyota-camry-solara-lights-on

2003-toyota-camry-solara-se

2000-toyota-camry-solara-convertible

  • نسل پنجم تویوتا کمری

2003-toyota-camry-front-side-view

تا به امروز کندترین مدل کمری که توسط موتورترند تست شده نمونه‌ی 2003 این خودرو بوده که پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2.4 لیتری 157 اسبی متصل به گیربکس 4 سرعته اتوماتیک داشته است. این خودروی ویژه در 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت 400 متر را نیز در مدت 17.1 ثانیه و با سرعت 131 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. البته عملکرد ترمز گیری آن با دیگر نسل‌های کمری برابر بود.

2005-toyota-camry-le-front-view-lights-on

2005-toyota-camry-xle-front-side-view-parked

2005-toyota-camry-xle-rear-side-view

2005-toyota-camry-se-interior

2005-toyota-camry-le-interior

2005-toyota-camry-se-interior-gauges

2005-toyota-camry-se-front-side-view-in-motion

2005-toyota-camry-se-rear-side-view

  • دومین نسل تویوتا کمری سولارا

2007-toyota-camry-solara-coupe-front-side-view

دومین نسل سولارا که از سال 2004 تا 2008 در دسترس بود کمری سریع‌تر از برادر کمری سدان خود نشان می‌داد. هر دو مدل کوپه و کانورتیبل این خودرو شتاب 7.1 ثانیه‌ای داشتند و مدل کوپه مسافت 400 متر را در 15.2 ثانیه و با سرعت 149 کیلومتر در ساعت طی می‌کرد. برادر کانورتیبل نیز خیلی عقب نبود و زمان 15.3 ثانیه‌ای و سرعت 146 کیلومتر در ساعتی را ثبت کرده بود؛ اما در بحث شتاب جانبی و تست فیگور ایت این برادر کوپه بود که خود را بالا کشیده بود. سولارا کوپه قادر به تحمل شتاب جانبی 0.78 جی بوده و تست فیگور ایت را با زمان 27.8 ثانیه و شتاب متوسط 0.64 جی به پایان رسانده بود. نسخه‌ی کانورتیبل شتاب جانبی 0.73 جی داشته و در تست فیگور ایت 1.3 ثانیه کندتر بود و شتاب متوسط 0.59 جی را بر جای گذاشته بود. عملکرد ترمز هر دو خودرو البته یکسان بوده است.

2007-toyota-camry-solara-coupe-front-side-view-with-water

2007-toyota-camry-solara-coupe-front-side-view

2007-toyota-camry-solara-convertible-rear-view

2007-toyota-camry-solara-convertible

2007-toyota-camry-solara-front-three-quarter

2007-toyota-camry-solara-coupe-interior

2007-toyota-camry-solara-coupe-front-view-on-road

2004-toyota-solara-front-three-quarter

  • نسل ششم تویوتا کمری

2007-toyota-camry-front-side-view

زمانی که نسل ششم تویوتا کمری در سال 2006 و به عنوان مدل 2007 عرضه شد، همه‌ی افراد به قدری تحت تأثیر قرار گرفتند که این خودرو عنوان خودروی سال 2007 موتورترند را از آن خود کرد. این نسل از کمری تنها نسل این خودرو بوده که عنوان یکی از سریع‌ترین سدان های میدسایز را به خود اختصاص داده است. مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری 268 اسب بخاری و دارای گیربکس اتوماتیک قادر بودند در حدود 6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسند و مسافت 400 متر را در زمان حدود 14 ثانیه و با سرعت حدود 160 کیلومتر در ساعت طی کنند.

2007-toyota-camry-hybrid-front-shot

کارایی خودرو در بحث شتاب جانبی اندکی نسبت به قبل بهبود یافته بود و دو نمونه‌ی آن قادر به تحمل شتاب جانبی 0.79 و 0.80 جی بودند. کمری در این نسل نیز نشان داد که هندلینگ اولویت اصلی‌اش نیست. این خودرو در تست فیگور ایت تنها شتاب متوسط 0.64 جی را ثبت کرد.

2007-toyota-camry-hybrid-rear

2007-toyota-camry-hybrid-side-shot

2008-toyota-camry-se-interior

2008-toyota-camry-se-interior-trim-closeup

2007-toyota-camry-rear-side-view

2007-toyota-camry

2007-toyota-camry1

  • هفتمین نسل تویوتا کمری

2012-toyota-camry-se-front-three-quarters-in-motion1

با به‌روزرسانی‌های اندک پیشرانه‌ی 4 سیلندر پایه و به‌روزرسانی چشمگیر نسخه‌ی هیبریدی، هفتمین نسل تویوتا کمری تا به امروز سریع‌ترین نسل این خودرو بوده است. کمری مجهز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3.5 لیتری 268 اسب بخاری قادر است ظرف مدت 5.8 ثانیه از سکون به تندی 96 کیلومتر در ساعت رسیده و مسافت 400 متر را در زمان 14.2 ثانیه و با سرعت 162 کیلومتر در ساعت طی کند. این رکوردها نسل هفتم کمری را به یکی از سریع‌ترین سدان های میدسایز در دسترس تبدیل می‌کنند. این خودرو قادر به تحمل شتاب جانبی 0.81 جی بوده و تست فیگور ایت را در زمان 27.2 ثانیه و با شتاب متوسط 0.66 جی به پایان می‌رساند.

2012-toyota-camry-hybrid-front-three-quarter-51

2012-toyota-camry-se-cockpit-2

2012-toyota-camry-le-rear-three-quarters

2012-toyota-camry-xle-profile

2015-toyota-camry-hybrid-front-three-quarter-0211

2015-toyota-camry-hybrid-rear-three-quarter-static-021

2015-toyota-camry-xse-in-motion1

2015-toyota-camry-xse-interior

  • نسل هشتم تویوتا کمری

2018-toyota-camry-xse-v-6-front-end

ازآنجایی‌که نسل جدید تویوتا کمری از پلتفرم TNGA استفاده می‌کند، انتظار می‌رود این خودرو به لطف مرکز ثقل پایین‌تر، وزن کمتر و بدنه‌ای مستحکم‌تر عملکرد بسیار بهتری نسبت به پیشینیان خود داشته باشد. به علاوه فرم بدنه‌ی این خودرو نشان می‌دهد که با مدلی گیراتر طرف هستیم.

toyota-camry-2018-1024-09

toyota-camry-2018-1024-0b

2018-toyota-camry-hybrid-xle-center-stack-screen

toyota-camry-2018-1024-0c

2018-toyota-camry-xse-v-6-engine

با به‌کارگیری پیشرانه‌ی 6 سیلندر تزریق مستقیم هایلندر، احتمالاً سدان میدسایز تویوتا به این زودی‌ها از نسخه‌هایی توربو استفاده نخواهد کرد.

toyota-camry-2018-1024-07

toyota-camry-2018-1024-08

منبع: motortrend

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *