بررسی سوبارو لوورگ فیس‌لیفت جدید

بررسی سوبارو لوورگ فیس‌لیفت جدید

استیت های چهار چرخ محرک این روزها بسیار معمول هستند اما در سال‌های پیشین تنها چندین برند انگشت‌شمار این‌گونه خودروها را تولید می‌کردند. چندین دهه‌ی پیش اکثر استیت هایی که قدرت پیشرانه را به هر دو اکسل انتقال می‌دادند یا قابلیت‌های آفرود و سیستم تعلیق افزایش ارتفاع یافته و نرم داشتند و یا اینکه نشان آئودی را حمل می‌کردند.

subaru-levorg-2017-facelift-01

سوبارو به عنوان نتیجه موفقیت‌های زیادی را به دست آورده و هنوز هم این موفقیت را ادامه می‌دهد به گونه‌ای که سال گذشته 965 هزار خودروی چهار چرخ محرک را فروخته است. مدل لگاسی یکی از خودروهایی بوده که سالیان سال این سنت را ادامه داده و دو سالی است که جای خود را به مدل لوورگ Levorg داده است. ما نسخه‌ی فیس لیفت 2017 این خودرو را آزمایش کرده‌ایم تا ببینیم که آیا این استیت چهار چرخ محرک هنوز هم فوت‌وفن‌های خاص سوبارو را به همراه دارد یا خیر.

subaru-levorg-2017-facelift-02

فروش لوورگ در بریتانیا قطعاً کم بوده است اما سوبارو به وضوح فکر می‌کند بار اول کار خود را به خوبی انجام داده زیرا مدل سال 2017 تغییرات زیادی نداشته است. جدای از به‌روزرسانی‌های جزئی، قوای محرکه، سیستم تعلیق و شاسی خودرو بدون تغییر باقی مانده‌اند. از نظر بصری نیز تغییر زیادی را نمی‌توان در ظاهر و کابین خودرو دید.

subaru-levorg-2017-facelift-03

البته کارهایی برای افزایش آسایش و راحتی خودرو صورت گرفته که از آن جمله می‌توان به بهبودهای صورت گرفته در مواد آب‌بند درون درب‌ها و ایزوله‌ی اضافی پیشرانه اشاره کرد. سوبارو همچنین سیستم کمک راننده‌ی Eyesight را به لوورگ 2017 اضافه کرده و مهندسان شرکت ادعا می‌کنند این سیستم پیشرفته‌تر از دستگاه‌های رقبا می‌باشد. این سیستم در کنار ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و دستیار حفظ خودرو بین خطوط عرضه می‌شود.

subaru-levorg-2017-facelift-04

در روی جاده به سختی می‌توان تغییری را نسبت به گذشته احساس کرد. سیستم Eyesight کار خود را در خفا انجام داده و تنها زمانی که هشدار دهد شما متوجه مانعی در مسیر خواهید شد. تنها زمانی می‌توان کاهش صدای کابین را احساس کرد که لوورگ 2017 را بغل‌به‌بغل مدل 2016 برانید.

subaru-levorg-2017-facelift-05

علیرغم ورودی هوای بزرگ روی کاپوت که یادآور مدل محبوب ایمپرزا است، لوورگ خودرویی است که بیشتر روی راحتی مانور می‌دهد. پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربوی خودرو تنها به گیربکس CVT متصل بوده و اگرچه گیربکس مشکلات خاص خود را دارد اما بهترین عملکرد را زمانی خواهد داشت که با آن مدارا کنید. گیربکس خودرو خیلی پر سر و صدا نیست هرچند ناله‌ی ضعیفی را می‌توان در مواقعی خاص شنید.

subaru-levorg-2017-facelift-16

subaru-levorg-2017-facelift-17

subaru-levorg-2017-facelift-06

کنترل بدنه در پیچ‌ها به‌طور شگفت‌آوری خوب بوده و چسبندگی زیادی وجود دارد. چابکی خودرو نسبت به ابعاد لوورگ کاملاً بالا بوده اما فرمان بی‌حس و سبک لوورگ (حتی در حالت اسپورت) و موقعیت رانندگی بالای شاسی‌بلند مانند آن باعث می‌شود عطای سریع رفتن را به لقایش ببخشید. بازهم جای شرمساری است که سواری خودرو سفت است.

subaru-levorg-2017-facelift-09

subaru-levorg-2017-facelift-10

subaru-levorg-2017-facelift-08

subaru-levorg-2017-facelift-11

subaru-levorg-2017-facelift-14

subaru-levorg-2017-facelift-13

subaru-levorg-2017-facelift-12

subaru-levorg-2017-facelift-15

مشخصات سوبارو لوورگ 1.6i GT Lineartronic

قیمت: 29680 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوی بنزینی
قدرت/گشتاور: 168 اسب بخار/250 نیوتون متر
گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 8.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *