خودروهای پلاگ-این هایبرید مجهز به حالت تمام برقی، معمولاً ابعاد کوچکی دارند. به همین روی اگر به دنبال یک خودروی خانوادگی با سه ردیف صندلی باشید، عرصه انتخاب برایتان بسیار تنگ خواهد شد، چراکه گزینههای موجود در حد انگشتان دست هستند. بهعنوان مثال تویوتا هایلندر هایبرید نسخه پلاگ-این ندارد؛ ولوو XC90 نیز در تریم T8 پلاگ-این هایبرید است اما بهای 68,795 دلاری آن در مدل پایه واقعاً سنگین به نظر میرسد. اینجاست که خودروی موردبحث در این نوشتار خودنمایی میکند: کرایسلر پسیفیکا هایبرید با قیمت اولیه 43,090 دلار و مسافت قابل پیمایش (در وضعیت تمام برقی) دو برابر ولوو!
طبق قوانین آمریکا، با خرید نسخه هایبرید مشمول تخفیف مالیاتی به میزان 7,500 دلار خواهید شد که نهایتاً قیمت خودرو را به 35,590 دلار میرساند. چنین گزینهای برای خانوادههای پرجمعیت که اهل سفرهای دور و نزدیک دستهجمعی نیز هستند بسیار مناسب و تحریککننده خواهد بود.
بهمنظور تمییز نسخه هایبرید از همزاد بنزینیاش دقت کنید که جلوپنجره شش گوشه قبلی جای خود را به نمونه جدید با خطوط سیال داده، رینگهای 18 اینچی طرح اختصاصی دارند و در دوخت اتاق، رینگها، نشانهای بیرون و داخل و علامت روی محل اتصال شارژر نوعی رنگ سبزآبی خاص موسوم به تیل (teal) دیده میشود که از غارهای منطقه خونو (Juno) واقع در آلاسکا الهام گرفته شده است.
به لطف استفاده از تبدیل “جریان مستقیم به جریان مستقیم” یا همان DC-to-DC (منظور همان تبدیل جریان باتری به جریان باتری است – این نوع جریان را مستقیم مینامند که در زبان انگلیسی Direct Current خوانده میشود) بجای دینام مرسوم، یکی از موتورهای الکتریکی میتواند برای روشن شدن خودرو مورداستفاده قرار گیرد. توضیح آنکه دینام (در انگلیسی Alternator) قطعهای است که برق متناوب (Alternative Current) تولید و قطعات الکتریکی مختلف خودرو را تغذیه میکند.
در داخل کابین نیز همهچیز نشان از یک ون دوستدار طبیعت دارد. نشاندهندههای پشت فرمان در حالت تمام برقی سبزآبی و در حالت هایبرید (پس از ورود پیشرانه بنزینی به مدار) به رنگ آبی درمیآیند. اگر شتاب گیری سریع موجب استفاده اجباری از پیشرانه بنزینی شود یا ترمز بسیار شدید از بازیابی انرژی ترمز برای ذخیره در باتریها جلوگیری کند، یک پیام هشدار توسط سامانه مدیریت بازدهی خودرو در صفحهنمایش کنسول مرکزی پدیدار خواهد شد. تنها با یک لمس روی همین نمایشگر نیز میتوانید پیشینه رانندگی و نقشه جایگاههای شارژ را مشاهده و برای شارژ دوباره خودرو برنامهریزی کنید.
نوع خودرو: ون چهار درب، پیشرانه در جلو
ظرفیت سرنشین: هفت (هشت) نفر
قوای محرکه: 3.6 لیتری بنزینی DOHC با چرخه آتکینسون و 24 سوپاپ + دو عدد موتور الکتریکی در محور جلو
بازده بلوک بنزینی: 248 اسب بخار، 312 نیوتونمتر
توان مجموع: 260 اسب بخار
نوع جعبهدنده: متغیر الکتریکی خودکار، تک سرعته
محور محرک: جلو
مسافت قابل پیمایش برحسب کیلومتر (تمام برقی / مجموع): 48.2 / 852.8
شتاب صفر تا یکصد کیلومتر بر ساعت: 6.5 الی 8 ثانیه (بر اساس تخمین مجله موتورترِند)
طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر): 5171.4 / 2021.8 / 1775.4
فاصله بین دو محور: 3088.6 میلیمتر
مصرف سوخت تخمینی: 2.9 لیتر در یکصد کیلومتر
آغاز فروش: دسامبر 2016 (آذرماه جاری)