تویوتا لندکروزر پرادو آلتیتود اسپشل ادیشن مدل 2017 دوباره بازگشته و بهای آن پیش از اضافه شدن هزینههای جادهای از 68230 دلار (استرالیا) آغاز میشود.
این خودرو که بر پایهی نسخهی توربودیزل GXL ساخته شده تجهیزات حدود 10 هزار دلاری بیشتر نسبت به مدل استاندارد دارد.
همانند نسخهی قبلی آلتیتود، ویژگی متمایز کنندهی پرادوی امسال نبود لاستیک زاپاس در روی درب پشتی است. این لاستیک هماکنون زیر کف صندوق جای گرفته و پرادو طراحی مشابه دیگر بازارها نظیر اروپا را دارد.
از ویژگیهای برجستهی این خودرو میتوان به شیشهی عقبی اشاره کرد که بهصورت مستقل میشود. این خودرو همچنین دارای رینگهای آلیاژی 18 اینچی، مونوروف برقی، چراغهای جلوی LED، قالب کرومی آینههای جانبی، پوشش چرم مشکی صندلی و صندلی راننده با تنظیم برقی در 8 جهت میباشد. از دیگر تجهیزات پرادو آلتیتود 2017 میتوان به سیستم صوتی JBL با 14 بلندگو و رادیوی دیجیتال داب، صندلی سرنشین جلو با تنظیم در 4 جهت، سیستم اطلاعات سرگرمی پشتی با مانیتور 9 اینچی و 3 جفت هدفون وایرلس اشاره کرد.
جابجایی لاستیک زاپاس و انتقال آن به کف خودرو باعث کمتر شدن حجم باک سوخت شده و بدین ترتیب هماکنون شاهد باک سوخت 87 لیتری هستیم. البته تویوتا ادعا میکند این خودرو بهصورت ترکیبی مصرف 8 لیتر در هر صد کیلومتر دارد که بدین ترتیب پرادو آلتیتود 2017 محدودهی حرکتی حدود 1000 کیلومتری خواهد داشت.
زیر کاپوت همان پیشرانهی 4 سیلندر 2.8 لیتری توربودیزل با قدرت 174 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتون متری قرار گرفته است. این قدرت از طریق گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک به تمامی چرخها منتقل میشود.
از تجهیزاتی که در نسخهی GXL وجود داشته و به این خودرو منتقل شده میتوان سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش 7 اینچی و سیستم ناوبری ماهوارهای، دوربین پشتی، کروز کنترل، سیستم تهویه سه ناحیهای، حسگرهای پارک عقب، غربیلک فرمان چندکاره و ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.
از نظر ایمنی نیز پرادو آلتیتود دارای 7 کیسهی هوا، کنترل پایداری و کشش، ترمز ضد قفل، دستیار شروع حرکت در تپه و فرود از آن است.
این خودرو در چهار رنگ مشکی، صدفی نقرهای، صدفی کریستال و گرافیت در دسترس است که این مورد آخر گرانتر (550 دلار) است.