به تازگی لیست سالانهی 500 شرکت باارزش دنیا توسط Brand Finance منتشر شده که در آن 8 خودروساز و دو شرکت دیگر که ارتباط عمیقی با صنعت خودرو دارند در رتبهی زیر یکصد قرار گرفتهاند. هر برند به وسیلهی فاکتورهایی چون وفاداری، آشنایی، اعتبار شرکت و سرمایهگذاری بازاریابی سنجش شده است. در لیست زیر باارزشترین برندهای خودرویی را برای شما عزیزان معرفی میکنیم.
- اوبر *
هرچند اوبر یک خودروساز نیست اما در سال 2017 این شرکت رتبهی 89 باارزشترین برندها را کسب کرده است. این کمپانی تکنولوژی نسبت به سال 2016 رشد چشمگیر 16 پلهای داشته که برابر با افزایش قابلتوجه 32 درصدی است. ارزش کل برند اوبر به 14.596 میلیارد دلار رسیده است.
- هیوندای
حتی با وجود افت چشمگیر 16 درصدی نسبت به سال 2016 به علت فروش کمتر، برند کرهای هیوندای در رتبهی شصتم قرار گرفته است. ارزش برند هیوندای 19.975 میلیارد دلار اعلام شده است.
- هوندا
هوندا با سه پله سقوط نسبت به سال 2016 در مکان پنجاه و دوم قرار گرفته و از نظر ارزش برند نسبتاً پایدار باقی مانده است. ارزش برند هوندا نسبت به سال 2016 با افزایش 10 درصدی به 21.318 میلیارد دلار رسیده است.
- فورد
با ارزش کل 22.432 میلیارد دلار، فورد تنها خودروساز آمریکایی است که در بین 100 برند باارزش دنیا در سال 2017 قرار گرفته است. ارزش برند این کمپانی نسبت به سال قبل 13 درصد افزایش یافته اما همان رتبهی 46 سال 2016 را حفظ کرده است.
- نیسان
نیسان با رشد 20 پلهای در لیست 500 برند باارزش Brand Finance به رتبهی 42 رسیده است. با رشد 39 درصدی، ارزش کل برند نیسان در سال 2017 به 24.768 میلیارد دلار رسیده است.
- فولکسواگن
اگرچه که فولکسواگن با افتی چشمگیر در سال 2016 روبرو شد (دلایل آن کاملاً واضح است) اما به طرز شگفتانگیزی در لیست 2017 خود را بازیافته است. با افزایش 32 درصدی، این برند ارزش 25 میلیارد دلاری داشته و در رتبهی 41 قرار گرفته است.
- گروه میتسوبیشی *
به خاطر اینکه گروه میتسوبیشی شرکتهای بیشتری را دربر میگیرد، ارزش نزدیک 28 میلیارد دلاری داشته و با 1 درصد رشد نسبت به سال گذشته در رتبهی 38 قرار گرفته است. میتسوبیشی موتورز متأسفانه جایی در بین 100 برند باارزش دنیا ندارد.
- مرسدس بنز
یکی از 3 برند خودروسازی آلمانی که در بین 100 برند برتر قرار گرفته مرسدس است که نسبت به سال 2016 رشد 11 درصدی داشته و ارزش آن به 35.544 میلیارد دلار رسیده است؛ اما با این وجود مرسدس با یک پله سقوط از رتبهی بیستم سال قبل به رتبهی 21 بسنده کرده است.
- ب ام و
ب ام و نیز همانند مرسدس افت داشته است. این برند با دو پله سقوط نسبت به سال 2016 در ردهی هفدهم جای گرفته است؛ اما ارزش برند با رشد 6 درصدی به 37.124 میلیارد دلار رسیده است.
- تویوتا
ارزشمندترین برند این لیست بار دیگر تویوتا است. این دومین سال پیاپی است که خودروساز ژاپنی در بین خودروسازان اول میشود. با ارزش کل برند 46.255 میلیارد دلاری، تویوتا رشد 7 درصدی را تجربه کرده اما با یک پله سقوط از ردهی یازدهم به رتبهی دوازدهم رسیده است.
منبع: motor1