بسیاری افراد مدل های اسپرت و سریع نیسان را با GT-R می شناسند اما واقعیت این است که سری Z این خودروساز حتی پر فروش تر از GT-R است و به سبب قیمت مناسب و عملکرد قابل توجه خود، در میان دوستداران خودروهای اسپرت ژاپنی از جایگاه بالایی برخودار است.
نسل ششم نیسان از سال 2008 تا به حال در حال تولید است و شاید بتوان به جرات این موضوع را بیان کرد که با توجه به استاندارد های بین المللی رایج، تولید آن کمی به درازا کشیده است.
طبق گفته های نیسان تا پایان ماه اکتبر در نمایشگاه اتوموبیل توکیو یک نمونه کانسپت از جدیدترین نسخه سری زد رونمایی خواهد شد و از همین الان طرفداران این سری تاب و تحملی برای دیدن آن ندارند.
طبق اطلاعات اولیه این نسل از نیسان Z بدنه ای با خطوط شارپ تر دارد و یکی از شباهت هایی که با برادر نانتی خود یعنی اینفینیتی Q60 دارد ، فاصله محوری است که نسبت به نسل قبلی کوتاه تر خواهد بود و به معماری FR-L مشهور است.
جالب است بدانید که دیگر موتور تنفس طبیعی در کار نیست و نیسان نیز به طیف استفاده کنندگان توربوشارژر در موتور خودروی اسپرتی چون زد روی خواهد آورد.
این موتور که همان موتور استفاده شده در Q60 است ، 6 سیلندر و 3 لیتر حجم دارد که با کمک دو توربوشارژر می تواند حداکثر قدرتی معادل 400 اسب بخار تولید و توسط یک گیربکس دو کلاچه 7 سرعته به چرخ ها منتقل کند.
همچنینخبر تولید یک نسخه هیبرید در کنار نسخه تمام بنزینی که از آن نام برده شد، به گوش می رسد و در نسخه هیبرید موتور 6 سیلندر خورجینی 300 اسبی در کنار موتور الکتریکی 160 اسب بخاری قرار گرفته که مجموع آن 460 اسب بخار سهمگین خواهد بود. اما یکی از منابع نزدیک به نیسان اعلام کرده که رقم نهایی شاید بیش از 500 اسب بخار باشد.
هرچند که نسخه کانسپت امسال به نمایش در می آید، اما برنامه ریزی تولید آن برای 2019 درنظر گرفته شده و قیمت آن کمی بیشتر از 30 هزار دلار برای نسخه پایه و برای قوی ترین نسخه تا نزدیک به 50 هزار دلار باید پرداخت.