نخستین پورشه چهاردر از لحظه عرضه اش به بازار همچنان در کانون توجه تیونرها به شمارمی رود. این بار اندرسون تیونر آلمانی مستقر در دوسلدورف، دست روی محصول تولیدی هموطنش گذاشته و آن را به شکیل ترین وجه ممکن ارتقا داده است . . . .
نخستین وجه تمایز پانامرای اندرسون، رنگ مشکی ساتن و صیقلی سرتاسری است که خودرو را – حتی در ناحیه گریل، دستگیره دربها، قاب پنجره ها، آيینه ها و سراگزوزها – در برگرفته و به جز لنزهای عقب که قرمز هستند ( به اجبار استانداردهای ایمنی ) و حاشیه رینگ ها که برای به جا گذاشتن خط آتش در تاریکی رنگ آمیزی ظریفی شدهاند، جز سیاهی از خودرو چیزی مشاهده نمی شود و بدین معنا آن را می توان به هواپیمای استیلت یا رادارگریز تشبیه کرد که از چشم جویندگانش مخفیمی شود! حتی شیشه ها هم برای این منظور دودی شده اند. مفهوم این رنگ آمیزی، هوشیاری و تیزی ذاتی و فطری خودرو است.
کیت بدنه تیونر شامل یک کاپوت جدید است که با دو پره بینی جدید تعبیه شده در طرفین کاپوت از سایر تیون ها متمایز شده است. سپر جدید جلو هم طراحی شده توسط متخصصان اندرسون است که علاوه بر ورودی های بزرگ تر هوا، به زمین نزدیک تر شده تا پورشه چهار در را اسپرت تر جلوه دهد. یک ردیف LED رونما درست زیر چراغ های جلو در طرفین سپرجدید کار گذاشته شده اند که لنزهایشان دودی شده و فقط وقت یروشن باشند، دیده می شوند.
موتور هم دست خوش تغییر شده تا با نصب سیستم جدید اگزوز مجهز به فناوری Rennkat و بازنگری ECU قدرت آن از 400 اسب به 480 اسب بخار ارتقا یابد. اگزوز مجهز به سه راهه کنترل از راه دور، برای تنظیم صدای غرش خروجی است.
با این قدرت افزایش یافته، تایرها هم به سازی شدهاند و رینگ های 22 اینچ پنج پر مشکی صیقلی آلیاژی جایگزین شده اند تا خودرو بهتر به جاده بچسبد. حاشیه سرخ رنگ ظریفی به همراه کالیپرهای سرخ پورشه دراین پانامرا هنگام سرعت گرفتن خطی آتشین بر جاده رسم می کنند. تایرها در محور جلو سایز 265 / 30R22 و در محور عقب سایز 295 / 25R22 هستند تا بهترین عملکرد را در هنگام شتابگیری و سرعت بروز دهند.
اگرچه پانامرا در حالت استاندارد به حد کافی افتاده است اما متخصصان اندرسون با نصب یک کیت تعلیق جدید ارتفاع آن را 40 میلی متر دیگر کاهش داده اند تا ظاهر اسپرت و تهاجمی آن بیشتر به نظر بیننده برسد. این کاهش ارتفاع از داخل کابین با یک دکمه کنترل می شود. در پیرامون خودرو هم اسکرت های جدید کار گذاشته شده تا هم نما و هم جریان بهتر هوا را در پی داشته باشد.
عقب خودرو اگر لنزهای خاص پورشه نبود فکر می کردیم با یک آئودی طرف هستیم. سپر جدید با فضاهای خروجی هوا در طرفین که با جداکننده های افقی تقسیم شده اند، یادآور طراحی آئودی هستند و دیفیوزر کربنی عقب تا توانسته برای نمای جدید شخصیت اسپرت آفریده است. دیفیوزر ظریف طراحی شده و دو جفت سراگزوز دوبل با قطر کم در طرفین آن واقع شده اند.
این طرح سپر، نظر بیننده را به نیمه بالایی نمای عقب معطوف می سازد که هواخورها و اسپویلر عقب آن جا قرار دارند. یک اسپویلر بزرگ کربنی درعقب نصب شده که طراحی تیم اندرسون است و در سرعت های بالا برای چسباندن خودرو به زمین نقش ایفا می کند.
اگر کارهای پیشین اندرسون خاطرتان باشد، تصویر تریم داخل پورشه پانامرا 4S اندرسون برایتان آشناست؛ چرم آلکانترا و الیاف کربن به رنگ های قرمز و مشکی با دوخت لوزی ( الماس مانند ) در ترکیب با اجزایی که فام کرومیک دارند، یادآور تریم لوکس داخل خودروهای گران قیمت است که به زیباترین شکل ، دیده را مسحور میسازند.
حاشیه ظریف سرخ رنگ این جا هم در لبه داشبورد، لبه درها و نور زیر پای راننده و سرنشین جلو – LED سرخ مجهزبه کاهنده نور – به کار گرفته شده تا بر هارمونی فضای بیرونی با نمای داخلی تاکید کند. یادمان باشد پورشه های رادارگریز گزینه های مناسبی برای کورس گذاشتن یا تعقیب نیستند؛ مگر با یک لامبورگینی در همان سطح، البته اگر تیون اندرسون باشد!