هیوندای نسل آینده i30 را رونمایی کرد . . . .
جلوپنجره شش تکه جدید در كنار چراغهاي خشن، بزرگ ترین تغییر ایجاد شده برای مدل های 2012 بوده است. خطوط جانبی نیز همچنان باقیمانده اما با مانور طراحان بر روی آن، ظاهر خودرو بيشتر شبیه به خودروهاي ماسل درآمده است.
i30 همچون سابق در کلاس خودروهای هاچ بک خانوادگي كوچك جای گرفته (C-segment) و در بازارها نيز میبایست با خودروهایی مانند فولکس واگن گلف، اپل آسترا و فورد فوکوس رقابت كند.
آنگونه که آمارها نشان داده در سال 2010، هیوندای توانست 115 هزار دستگاه از i30 را به فروش برساند درحالیکه فولکس واگن در همین مدت 500 هزار دستگاه از انواع گلف را فروخته است.
Allan Rushforth مدیر اجرایی هیوندای در اروپا در آخرين کنفرانس خبری خود، ضمن تائيد اين آمار ميگويد: «انتظار داریم نسل جدید i30 مشتریان جوان زیادی را به خود جلب کند، مشتریانی که جدای از توانایی فنی، ظاهر خودرو نیز برایشان اهمیت زیادی داشته باشد».
جزئیات فنی این خودرو، کمتر از یک هفته دیگر و در نمایشگاه فرانکفورت 2011 اعلام خواهد شد.