خب خیلی طول نکشید. در ادامهی معرفی عمومی فولکسواگن آرتئون در نمایشگاه خودروی ژنو، حالا میتوان این خودرو را در آلمان سفارش داد. البته باید گفت نسخهی سطح بالای فولکس را در این لحظه میتوان تنها با قویترین پیشرانهها سفارش داد که شامل پیشرانهی 2 لیتری TSI با قدرت 280 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر و پیشرانه 2 لیتری بای توربوی TDI با قدرت 240 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متر هستند. هر دو پیشرانه به گیربکس دوکلاچه اتوماتیک متصل شده و قدرت را از طریق سیستم 4Motion به هر چهار چرخ میفرستد.
فولکس آرتئون بنزینی پیش از سفارش هرگونه آپشنی بهای 49325 یورویی دارد. پیشرانهی دیزلی بدون هیچ تعجبی گرانتر بوده و برای خرید آن باید بهای 51600 یورویی پرداخت.
در بازار آلمان پاسات مجهز به پیشرانهی 280 اسبی TSI در تریم هایلاین با بهای 46250 یورویی عرضه میشود بنابراین آرتئون 3075 یورو گرانتر است. این چیز بدی نیست. هرچند این فاصلهی قیمتی بین دو مدل مجهز به پیشرانه 2 لیتری بای توربو قابلتوجهتر است. پاسات هایلاین مجهز به این پیشرانه قیمت 46675 یورویی دارد که 4925 یورو ارزنتر از آرتئون میباشد.
اما آرتئون با این بهای بیشتر مواردی چون بدنهی صیقلیتر با صندوقعقب کاربردیتر (563 لیتری) را ارائه میکند. با تا کردن صندلیهای عقب به فضای 1557 لیتری دست پیدا میکنید. این خودروی زیبا با نشان دهندههای کاملاً دیجیتال، هدآپ دیسپلی، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش 9.2 اینچی با پشتیبانی از کنترلهای حرکتی عرضه میشود. فاصلهی بین محورهای آرتئون نیز بیشتر بوده و بنابراین فضای پای بیشتری برای سرنشینان فراهم شده است.
خریداران میتوانند خودروهای خود را با کیتهای سفارشی متعددی انتخاب کنند که از آن جمله میتوان به غربیلک فرمان گرم شونده، صندلیهای جلویی ماساژور دار، پوشش چرم دور رنگ کابین، سیستم تهویه سه ناحیهای خودکار و سانروف پانورامیک اشاره کرد.
آرتئون از اواسط ماه ژوئن در آلمان به خریداران تحویل داده خواهد شد. با توجه به اینکه هنوز نسل دوم فیتون عرضه نشده، آرتئون را میتوان پرچمدار موقتی سبد محصولات فولکسواگن دانست.