دو شرکت مک لارن و بی ام و که قبلا سابقه همکاری با یکدیگر در زمینه قوای محرکه را داشته اند (مک لارن F1 به عنوان سریع ترین خودروی قرن 20 از موتور v-12 بی ام و قدرت می گرفت) قرار است برای توسعه موتورهای جدید در زمینه های کاهش مصرف سوخت، میزان تولیدی گاز Co2 و کالیبراسیون این موتورها با یکدگیر همکاری کنند.
قرار است از این تکنولوژی ها در سال 2020 میلادی به صورت گسترده در محصولات این دو شرکت استفاده شود. در این پروژه شرکت های دیگری نیز همکاری می کنند و دولت انگلستان مرکز توسعه و تحقیق پیشرفته خود را در اختیار این دو شرکت قرار خواهد داد.
شرکت های ریکاردو، گراینگر و ورمال که در زمینه ساخت قطعات و روش های پرداخت قطعات موتور با وزن بسیار سبک مشهور هستند در این پروژه مشارکت خواهند داشت.
سرکت لنتوس به عنوان تولید کننده قطعات کامپوزیت و دانشگاه بث که در زمینه سیستم های کاهش مصرف سوخت در موتورهای احتراق داخلی به صورت پیشرفته در حال فعالیت است به این پروژه کمک خواهند کرد.
مجموع رقم هزینه شده برای این پروژه 28 میلیون پوند خواهد بود که 14 میلیون آن از طریق دولت انگلستان به پروژه تزریقمی شود.
مایک فلویت رئیس شرکت مک لارن می گوید: ما از این که قرار است در این پروژه با شرکت های دیگرهمکاری کنیم بسیار هیجان زده هستیم.
همانطور که با موتور M838T مورد استفاده در خودروهایمان نشان دادیم به دنبال بهترین موتور تولیدی در بازار خودرو هستیم. این موتور در دسته بندی خود در سال گذشته لقب بهترین موتور سال را از آن خود کرده است.
بی ام و هم از این همکاری استقبال کرده و به دنبال کاهش میزان تولیدی گاز سمی CO2 موتورهای بنزین سوزش است.
قدم بعدی شرکت مک لارن معرفی جایگزین مدل 650S خود است که چندی پیش عکسی از آن هم لو رفته است و همینطور رونمایی از 2 محصول جذاب دیگر در سال های آتی از دیگر اهداف این شرکت انگلیسی است.