تعدادی از رسانه های اروپایی گزارشی مبنی بر مذاکره گروه PSA (پژو-سیتروئن) با جنرال موتورز آمریکا برای اتحاد بین این خودروسازان را منتشر کردند. خاویر برتراند، وزیر کار فرانسه در یک برنامه رادیویی این مطلب را اعلام کرده بود. البته گفته می شود که این اتحاد برخلاف فیات-کرایسلر یا رنو-نیسان عمیق و همراه با انتقال مالکیت نخواهد بود. و ممکن است به طراحی پلت فرم های مشترک مخصوصا برای خودروهای کوچک و همکاری در ساخت قطعات و موتور و سیستم انتقال نیرو محدود گردد. این راهکار باعث کاهش هزینه هر دو طرف خواهد شد. شاید هم بازگشت پژو به بازارهای آمریکا با این قرارداد، کلید بخورد.
می توان اوپل-واکسهال را بعنوان بخش اروپایی GM از این اتحاد، بیشتر منتفع دانست. قبلا قراردادهایی مشابه بین PSA و BMW برای استفاده از موتورهای مشترک به امضا رسیده بود. پژو-سیتروئن الان حدود 4.5 میلیارد دلار بدهی دارد و شرایط رکود و زیان بر GM نیز حکم فرماست. بگونه ای که جنرال موتورز دربدر بدنبال مشتری برای واحدهای اروپایی خود نظیر اوپل، ساب، و واکسهال است. در عین حال کنسرسیومهای بزرگی نظیر فولکس واگن و رقبای تازه ای نظیر هیوندای-کیا هم فشار را بر تولیدکنندگان فرانسوی دوچندان کرده اند. پژو نیز پس از مشارکت بیفایده با میتسوبیشی در سال 2010 باید با احتیاط بیشتری قدم بردارد. البته مشارکت PSA و GM چندان برای صنعت خودروی ایران و مونتاژ محصولات پژو در ایران خطرآفرین نخواهد بود و سرنوشت دوو در ایران تکرار نخواهد شد.
آخرین خبر: توافقنامه فروش 7 درصد از سهام پژو-سیتروئن به جنرال موتورز به مبلغ 400 میلیون دلار بین مدیران دو گروه امضا شد.