آیا قربانی بعدی دیزل گیت مرسدس-بنز است؟!

آیا قربانی بعدی دیزل گیت مرسدس-بنز است؟!

شاید مرسدس بنز خودروساز آلمانی بعدی‌ای باشد که عرضه‌ی پیشرانه‌های دیزلی را در آمریکا متوقف می‌کند.

mercedes-e250-bluetec-diesel-engine

همانند ب‌ام‌و، مرسدس بنز نیز تأخیرهایی را برای دریافت گواهی‌های دیزلی خود در ایالات‌متحده تجربه کرده که این امر نتیجه‌ی تست‌های بسیار دقیق و سخت صورت گرفته توسط EPA به خاطر رسوایی دیزل گیت فولکس‌واگن است. اگرچه که این خودروساز در حال حاضر روی دریافت گواهی تعداد محدودی از مدل‌های دیزلی خود است اما ممکن است که در آینده چنین فرایندهایی را تحمل نکند. طبق گفته‌های معاون مدیر تولید و فروش مرسدس بنز Matthias Luehrs، این شرکت آلمانی در رصد بازار ایالات‌متحده در زمینه‌ی تقاضای خودروهای دیزلی است تا بدین ترتیب به جهت حرکت شرکت کمک نماید.

diesel1

او در خلال مصاحبه‌ای در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس گفته است:

ما باید به این میزان تقاضا نگاه کنیم و ببینیم که در آینده عرضه‌ی این خودرو صرفه دارد یا خیر. ما نتیجه‌گیری خاصی نمی‌کنیم اما واضح است که همیشه بر مبنای تقاضاهای مصرف‌کنندگان خودروهای خود را توسعه می‌دهیم.

Mercedes-Benz G350d G Professional (Euro-spec) turbocharged 3.0-liter V-6 diesel engine

او اضافه کرد که افت و یا توقف عرضه‌ی مدل‌های دیزلی در آمریکا یک گزینه‌ی نظری بوده و اضافه کرد که تقاضا برای مدل‌های دیزلی در آمریکای شمالی پایین بوده و برای مدل‌هایی نظیر کراس اوورها پایین‌تر هم می‌آید؛ اما در مورد گواهی‌ها که هنوز هم مرسدس بنز منتظر است باید گفت که شرکت از موافقت‌ها در اکثر موارد مطمئن است. مرسدس در حال حاضر منتظر دریافت گواهی EPA برای مدل GLS350d با پیشرانه‌ی 6 سیلندر دیزلی می‌باشد. از دیگر مدل‌های در حال انتظار برای دریافت گواهی می‌توان به کلاس‌های GLS ،GLC ،GLE و C سدان اشاره کرد.

2017 Mercedes-Benz GLS-Class

منبع: autonews

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *