نسخهٔ تولیدی RS Q8 رقیبی برای بامو X6 M و مرسدس بنز GLE 63 AMG خواهد بود
تنها کمی بیش از یک ماه پیش بود که آئودی در نمایشگاه دیترویت کانسپت Q8 را رونمایی کرد و در حال حاضر به نظر میرسد که احتمالاً آئودی در حال کار بر روی ساخت نسخهٔ عملکرد بالای RS این کانسپت است. اعتقاد بر این است که رونمایی RS Q8 حدود سه هفتهٔ دیگر در نمایشگاه ژنو در کنار نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ RS3 اسپرتبک صورت خواهد گرفت. گفته میشود که در RS Q8 کانسپت، قوای محرکهٔ هیبریدی Q8 کانسپت معمولی جای خود را به یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بایتوربو خواهد داد که نیروی آن توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا خواهد کرد.
این پیشرانه در حال حاضر در دیگر محصولات سری RS آئودی مانند RS7 و S8 بکار میرود و گزارشها نشان میدهند که کانسپت RS Q8 قدرتی تقریباً مشابه مدل S8 پلاس یعنی 605 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. همچنین مانند دیگر محصولات آئودی که نشان RS را بر روی خود دارند، RS Q8 هم مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو خواهد بود و با توجه به اعلام منابع داخلی آئودی، این SUV کوپهٔ کانسپت در کمتر از 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت خواهد رسید درحالیکه حداکثر سرعت آن نیز 300 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
میتوان تصور کرد که کانسپت RS Q8 در ظاهر تا حد قابلملاحظهای تهاجمیتر از نسخهٔ معمولی خواهد بود و گفته شده که برخی از ویژگیهای طراحی آن عبارتاند از یک جلوپنجرهٔ عریضتر، اسپلیتر برجستهٔ جلو و چراغهای جلوی ذوزنقهای مجهز به تکنولوژی LED ماتریس. در داخل کابین نیز جهت تمایز نسخهٔ RS از Q8 معمولی، ارائهٔ برخی نشانههای اسپرت در دستور کار قرار دارد.
البته این گزارشات احتمالی در مورد ساخت RS Q8 چندان شگفتانگیز نیستند چراکه پیشازاین گفته شده بود که بخش عملکرد بالای آئودی یعنی آئودی اسپرت قصد دارد محصولات سری RS این شرکت را در سالهای آینده افزایش دهد. این محصولات جدید بهاحتمالزیاد شامل RS Q5 و حتی RS Q2 میشوند درحالیکه ساخت یک ابر اتومبیل برای قرارگیری در سطحی بالاتر از R8 V10 Plus نیز در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه معرفی نسخهٔ تولیدی Q8 استاندارد برای سال آینده برنامهریزی شده است، انتظار میرود نسخهٔ RS آنرا در سال 2019 یا اوایل سال 2020 معرفی کند.