آمار خودروهای وارداتی در بهار 91

آمار خودروهای وارداتی در بهار 91

آنگونه که گمرک ایران گزارش داده، در بهار امسال بیش از 175 میلیون دلار واردات خودو به کشور ایران داشته ایم که 20 در صد در تعداد و 12 درصد در ارزش نسبت به سال گذشته رشد را نشان می دهد.

پورشه پانامرا توربو، گرانترین خودروی وارداتی بهار
پورشه پانامرا توربو، گرانترین خودروی وارداتی بهار

خودروهای گران قیمت و بالای 100 هزار دلار وارداتی در این مدت تنها 65 دستگاه بوده اند که بیشتر آنها نشان پورشه یا مازراتی را بر خود دارند. گرانترین خودروی این فهرست، یک پورشه پانامرای توربو است که 177 هزار دلار ارزش گذاری شده و البته با ارز دولتی و با قیمت 217 میلیون تومان در گمرک به ثبت رسیده است. خودروهای لوکس و گران قیمت وارداتی در حالی با ارز دولتی وارد کشور می شوند، که مابه التفاوت این قیمت با ارز آزاد حدود 10 میلیارد تومان می شود. این مساله باعث انتقاد کارشناسان و مردم از ایجاد رانت و دادن یارانه به مرفهین شده است. درحالیکه برای واردات شخصی یک خودروی ارزان قمت ناچارید بهای آن را با ارز آزاد پرداخت نمایید.

کیا سراتو یک خودروی ارزان وارداتی
کیا سراتو یک خودروی ارزان وارداتی

در همین آمار حدود 1000 دستگاه خودروی ارزان قیمت با قیمتی زیر 16 میلیون تومان نیز به چشم می خورند. البته همین خودروهای ارزان، با احتساب تعرفه گمرکی و سود واردکنندگان، به قیمت حداقل 46 تا 58 میلیون تومان به فروش می رسند!

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *