آئودی TT اولترا کواتروی کانسپت را باید یک مطالعه و بررسی برای تعیین میزان کاهش وزن یک خودروی اسپرت دانست. تلاشی که نهایتا 300 کیلوگرم از وزن این خودرو را کاسته است.

کواتروی جدید با انتقال نیرو به هر چهار چرخ اکنون 1111 کیلوگرم وزن دارد. در حالیکه موتور 2.0 لیتری توربوی آن قادر است 310 اسب بخار نیرو و 400 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با جفت کردن یک گیربکس شش سرعته دستی به این پیشرانه، می توان صفر تا صدی به اندازه تنها 4.2 ثانیه را تجربه کرد؛ و در نهایت به سرعت 278 کیلومتر بر ساعت نیز دست یافت.

کاهش وزن با حذف تعدادی از تجهیزات و همچنین استفاده از پلیمرهای تقویت شده فیبر کربنی حاصل گردیده است. استفاده از فیبر کربن به بدنه محدود نیست و حتی ساختار صندلیها نیز از این مواد مرکب ساخته شدند. لولاها و ستونها نیز با منیزیوم تقویت شده اند.

در حالیکه برای فنرها از الیاف پلیمری FRP یا فایبرگلاس تقویت شده بجای فنرهای فولادی مورد استفاده قرار گرفته اند. اگزوزها از جنس تیتانیوم و ترمزها نیز سرامیکی شده و موتور نیز با استفاده از آلیاژهای جدید 22 کیلو کاهش را تجربه کردند. حتی باتری نیز کوچکتر شده و از جنس یون لیتیوم می باشد.