دومین نسل آئودی TT با پلتفرم MK2 از سال 2006 میلادی تاکنون در بازارهای جهانی حضور دارد. برای امسال نیز آئودی مدلهای 2013 آنرا راهی بازار نمود که نسبت به 2012 تفاوتهای آشکاری در آن دیده نمیشود . . .
یکی از بزرگترین تفاوتهای نسل دوم TT با نسل نخست آن، افزودهشدن TT RS به اعضای خانواده این خودروست. TT RS که از سال 2009 میلادی وارد خط تولید آئودی شد و سال گذشته میلادی نیز مدل 2012 آن معرفی گشت، بدلیل آنکه تنها کامپکت اسپرت آئودی است که پسوند RS دارد، اهمیت خاصی یافته؛ از مشخصههای دیگر این خودرو پیشرانه 5سیلندر آن است که برای اولینبار بر روی آئودی TT نصب شده است. ناگفته نماند RS از حروف نخست عبارت آلمانیRennSport گرفته شده که در لاتین بهRacing Sport ترجمه میشود.
مدلهای TT RS پیشرانهای به حجم 2.5 لیتر دارند که به کمک توربو قادر به تولید 335 اسببخار قدرت به همراه 430 نیوتنمتر گشتاور هستند. یک گیربکس شش سرعته دستی نیز که قدرت را به همه چرخهای خودرو منتقل میکند، شتاب صفرتاصد را به کمتر از 4.1 ثانیه و حداکثر سرعت آنرا نیز به بیش از 280 کیلومتر برساعت میرساند. قیمت پایهای این خودرو56,850 دلار است.
دومین مدل آئودیTT با نام TTS شناخته میشود که مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری توربوشارژ با قدرت 268 اسببخار و گشتاور 350 نیوتنمتر است. شتاب صفرتاصد آن در مدل کوپه 5.4 ثانیه و در مدل رودستر 5.6 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن بصورت الکترونیکی در 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.
TTS همانند سایر مدلهای S آئودی تنها با سیستم چهارچرخ محرک کواتروو و گیربکس Sترونیک قابل سفارش خواهد بود. ترمزهای قویتر، کاهش ارتفاع 10 میلیمتری سیستم تعلیق و تریم فیبرکربنی کابین از مهمترین فاکتورهای متمایز کننده TTS با انواع دیگر TT است. قیمت پایهای این خودرو 47,000 دلار برای مدل کوپه و 50,000 دلار برای مدل رودستر است.
از سال 2006 تا سال 2010 میلادی نیز سفارش پیشرانه V6 به حجم 3.2 لیتر با قدرت 247 اسببخار و گشتاور 320 نیوتنمتر برای مدلهای چهارچرخ محرک (کواتروو) امکانپذیر بود. اما در سال 2010 آئودی این پیشرانه را از اکثر بازارهای جهانی علیالخصوص بازار آمریکا حذف نمود.
حال به سراغ مدلهای دیگر این خودرو برویم؛ آئودی TT بصورت استاندارد با دو پیشرانه 1.8 لیتری و 2.0 لیتری بنزینی و همچنین یک پیشرانه 2.0 لیتری دیزلی عرضه میشود که همگی از نوع توربوشارژ هستند.
مدل 1.8 لیتری آن توانایی تولید 158 اسببخار قدرت و 250 نیوتنمتر گشتاور است. این پیشرانه که از سال 2007 میلادی تاکنون عرضه شده، تنها برای مدلهای دیفرانسیل جلو TT قابل سفارش است.
مدل 2.0 لیتری TT نیز از سال 2006 تا سال 2010 قادر به تولید 197 اسببخار بود اما با اصلاحاتی که در سال 2010 بر روی آن صورت گرفت، قدرت آن تا 208 اسببخار افزایش یافت. گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز 280 نیوتنمتر است. مدلهای 2.0 لیتری هم برای نسخههای دیفرانسیل جلو و هم برای نسخههای چهارچرخ محرک (کواتروو) قابل سفارش است.
پیشرانه 2.0 لیتری توربو دیزلی TT که از سال 2008 میلادی و تنها برای مدلهای کواتروو معرفی شده، 168 اسببخار قدرت و 350 نیوتنمتر گشتاور دارد. قیمت پایهای آئودی TT کوپه 38,300 دلار و قیمت مدل رودستر آن نیز 41,300 دلار خواهد بود.